sadhana ou prática espiritual

17.6.16



PT
Sadhana é uma palavra linda e quem anda pelo yoga conhece-a bem. Em sânscrito é «o meio para alcançar um fim desejado». nós usamo-la no sentido da prática espiritual diária, o meu sadhana, a minha prática, o  momento do dia em que dedico ao meu espírito e ao meu crescimento espiritual. 
hoje recebi uma mensagem linda da minha querida Helena em que me «avisou» que ando fora do meu blog, ou seja, ando fora do meu sadhana da escrita em que partilho um pouco de mim e do que entendo a minha prática ou simplesmente do que naquele dia resolvi partilhar. obrigada Helena. Na realidade eu sei, mas tenho um projecto lindo que me estou a dedicar a fundo e nem sempre tenho tempo para tudo. a seu tempo saberão. mas penso em ti e em todos quanto me leem todos os dias. fazem parte das minhas orações. e do meu sadhana. porque sadhana não é só uma atividade específica, são todas as  ferramentas para o bem-estar. este espaço é sem dúvida um deles. namaste. 
e aproveito para dizer que as datas do meu Yoga Summer Retreat #2 na linda Casa Shanti está marcado para setembro! ashtanga yoga, workshop de cozinha, ayurveda, chanting e muito mais! vai ser top! para mais infos contactem-me. tenho early bird prices :)

EN
Sadhana is a beautiful sanskrit word that literally is «means of accomplishing something». we use it in the sense of daily spiritual practice, my sadhana, my practice, the time of day I dedicate to my mind and to my spiritual growth and path.
today I received a beautiful message from my dear Helena where she «warned» me that I have been out of my blog, which actually means out of my writing sadhana, which is a part of me. this space is where I share what I understand about my practice or just what I decided in that day to share. thank you Helena. In fact, I know, but I have a beautiful project that I am dedicating myself fully. 
but I think of you and all the ones who read me, every day. you are part of my prayers. and of my my sadhana. because sadhana is not only a specific activity, but all the tools for the wellbeing. this space is certainly one of them. namaste.

and my Yoga Summer Retreat #2 in the beautiful Casa Shanti is up for September! ashtanga yoga, cooking workshop, ayurveda, chanting and lots more! for more infos, contact me I have early bird discount :)

photo credits to beautiful Justyna Jaworska

No comments:

Post a Comment